W ramach programu promocji o charakterze ogólnym „Made in Poland. Aktywizacja eksportu na wybranych rynkach” zaprojektowanego przez Ministerstwo Gospodarki RP i realizowanego przez Agencję M Promotion zostały zorganizowane 2 wizyty studyjne dla przedsiębiorców z Malezji, przedstawicieli środowisk kupieckich reprezentujących następujących branżę kosmetyczną.
Wizyty studyjne miały na celu zapoznanie azerskich inwestorów z polskim rynkiem oraz stworzenie przestrzeni do nawiązania i rozwijania kontaktów handlowych przedsiębiorców z Malezji z polskimi firmami.
W każdej wizycie uczestniczyło po 6 przedsiębiorców malezyjskich zainteresowanych importowaniem polskich produktów. Podczas każdej wizyty nasi goście realizowali odrębny program, który obejmował następujące elementy:
Wizyty w siedzibach 3 firm z dedykowanej branży. Malezyjscy przedsiębiorcy mieli okazję odwiedzić czołowych polskich przedsiębiorców z branży spożywczej.
Spotkania B2B z polskimi przedsiębiorcami. Każda misja odbyła po dwie sesje spotkań B2B, w których uczestniczyło po 24 polskich przedsiębiorców zainteresowanych rozwojem współpracy z malezysjkimi firmami. W sumie 12 Malezyjczyków odbyło spotkania z 48 polskimi przedsiębiorcami.
Wizyty w Specjalnych Strefach Ekonomicznych. Przedstawiciele każdej misji nie tylko odbyli spotkania z przedstawicielami zarządu SSE, podczas których mieli okazję dowiedzieć się o możliwościach i korzyściach inwestowania w Strefach, ale również odwiedzili tereny inwestycyjne oferowane przez poszczególne SSE oraz firmy działające w Strefach.
Udział w imprezach targowych związanych z dedykowanymi branżami. Misja malezyjskich przedsiębiorców z branży kosmetycznej brała udział w Targach Forum Beauty w Warszawie – jednej z największych imprez targowych poświęconych tej branży w Polsce.
Część kulturalna. Nasi goście mieli także szansę poznać elementy polskiej kultury i historii podczas wycieczek z przewodnikiem oraz zasmakować tradycyjnej polskiej kuchni.
Obie misje, w których uczestniczyło w sumie 12 malezyjskich przedsiębiorców, zaowocowały zarówno pogłębieniem wiedzy o polskim rynku w kontekście branży kosmetycznej, jak również perspektywą zacieśnienia współpracy maleyzjsko-polskiej oraz nawiązaniem rokujących kontaktów handlowych.