Dobiegła końca dziesiąta edycja International Fashion Week Dubai 2020. Wydarzenie to skupiło uwagę wielu międzynarodowych przedstawicieli branży modowej, dziennikarzy, ekspertów, wybitnych gości m.in. członków rodziny królewskiej oraz influenserów, tym bardziej, że było to jedno z pierwszych wydarzeń modowych w nowej, pandemicznej rzeczywistości. Polska branża modowa została zaprezentowana na Stoisku Narodowym zorganizowanym przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii oraz była reprezentowana przez duże grono przedsiębiorców promujących własne marki, którzy zdecydowali się osobiście wziąć udział w targach. Z możliwości zaprezentowania się na Polskim Stoisku Narodowym skorzystały 24 polskie firmy. Silną reprezentację wysłała także do Dubaju branża bursztynnicza reprezentowana przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników.
Dużym sukcesem zakończył się pokaz sukien ślubnych i wieczorowych Diany Walkiewicz, który odbył się w czasie wieczoru finałowego. Finałowa kreacja tej projektantki zdobiona bursztynem zachwyciła jurorów i została wyróżniona Kryształową Statuetką The Excellence Award w kategorii Best Couture Designer Europe 2020.
Nie był to jedyny sukces zanotowany przez Polaków w Dubaju. Polskie Stoisko Narodowe zostało wyróżnione za najlepszą aranżację. Doceniono atrakcyjną formę stoiska, dostosowanie do warunków pandemicznych oraz aktywności, które były na nim prowadzone.
Pomimo obostrzeń związanych z pandemią, w nowych warunkach sanitarnych targi IFW Dubai były bardzo udane dla polskich przedsiębiorców, odbyli oni liczne spotkania B2B, sesje networkingowe oraz spotkania z dziennikarzami. Na stoisku przez cały czas trwania wydarzenia obecna była ekspertka branżowa - Ewelina Torbińska, właścicielka firmy Eva Torbinska Free Zone Establishment, która od kilku lat mieszka w Dubaju i z sukcesem prowadzi własną markę odzieżową. Stoisko odwiedziła również Magdalena Radzka, Business Development Manager z Zagranicznego Biura Handlowego w Dubaju, która przedstawiła przedsiębiorcom możliwości wejścia na rynek ZEA.
-W utrudnionych warunkach udało się zorganizować Polskie Stoisko Narodowe zgodnie z założeniami. Dostosowaliśmy je do obecnej sytuacji, żeby było miejscem bezpiecznym, a jednocześnie żeby mogły być na nim prowadzone aktywnie działania promocyjne. Oprócz spotkań bezpośrednich, na stoisku został zorganizowany briefing prasowy, co będzie miało przełożenie na szerszą promocję Mody Polskiej na tym rynku - mówi Klaudia Mazan, koordynator programu z ramienia operatora M Promotion International.
Przy okazji targów zorganizowana została także misja gospodarcza, której głównym celem było zaaranżowanie przedsiębiorcom dodatkowego czasu na spotkania z dubajskimi kontrahentami oraz zdobycie wiedzy o rynku ZEA.
Przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w kolejnych targach w ramach Branżowego Programu Promocji Moda Polska przygotowanego przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii Rzeczypospolitej Polskiej zapraszamy do kontaktu z operatorem programu M Promotion International – Klaudią Mazan Tel: 22 818 00 23