Dobiegła końca kolejna edycja Międzynarodowych targów InterBuildExpo w Kijowie. Jest to najważniejsza impreza wystawiennicza w branży budowy i wykańczania budowli na Ukrainie. W tym roku targi zorganizowano w dwóch pawilonach wystawowych obejmujących wszystkie obszary budownictwa, oprócz tego zorganizowano interaktywne platformy do warsztatów oraz prezentacji produktów i technologii. Dzięki temu udało się zorganizować wyjątkowy program biznesowy składający się z ponad 40 profesjonalnych wydarzeń w formacie zamkniętym i otwartym.
Pomimo obostrzeń związanych z pandemią, w nowych warunkach sanitarnych targi InterBuildExpo były bardzo udane dla polskich przedsiębiorców. Polska branża budowy i wykańczania budowli była reprezentowana przez blisko trzydziestu przedsiębiorców promujących własne marki, którzy zdecydowali się osobiście wziąć udział w targach i skorzystać z przestrzeni Stoiska Narodowego. Trzynaście polskich firm zdecydowało się na udział w imprezie w charakterze wystawcy, a oprócz tego polskie firmy korzystały z możliwości prezentowania swoich produktów i usług na Stoisku Narodowym poprzez ekspozycje katalogów i ulotek oraz prezentacje filmu promocyjnego.
Na Stoisku Narodowym prowadzone były liczne działania promujące branżę m.in. zorganizowany został briefing prasowy, spotkania z ekspertami, a specjalnie wydzielona przestrzeń stoiska służyła przedsiębiorcom do odbywania spotkań B2B, sesji networkingowych i prowadzenia własnych działań promujących. Wsparcia polskim przedsiębiorcom udzielał obecny na stoisku ekspert, Pan Aleksander Sokół, Przewodniczący Komitetu Budowlanego Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej.
Stoisko Narodowe i zamieszczona na nim wizualizacja Pawilonu Polski promowało udział Polski w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju.
Przy okazji targów zorganizowana została także misja gospodarcza, której celem było m.in. zaaranżowanie przedsiębiorcom dodatkowego czasu na spotkania z wyselekcjonowanymi firmami ukraińskimi, poznanie specyfiki rynku ukraińskiego dzięki spotkaniom z przedstawicielami Zagranicznego Biura Handlowego w Kijowie oraz wydziału ekonomicznego Ambasady RP w Kijowie. Niezwykle ciekawe było również spotkanie z miejscowym prawnikiem i księgowym, dzięki któremu można było dowiedzieć się o możliwościach założenia i prowadzenia biznesu w Ukrainie, szansach i zagrożeniach związanych z funkcjonowaniem na rynku ukraińskim, a także uzyskać podstawowe informacje nt. wysokości i rodzaju podatków, formach prawnych działalności gospodarczej czy zasadach rachunkowości
Do pogłębionej integracji i wymiany doświadczeń doszło przy okazji uroczystej kolacji, podczas której polscy przedsiębiorcy zapoznali się ze specjałami lokalnej kuchni.
Targi InterBuildExpo to pierwsze z sześciu wydarzeń targowych w ramach Branżowego Programu Promocji Moda Polska realizowanego w latach 2020-2022 przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii, na którym zostało zorganizowane stoisko informacyjno-promocyjne.
Przedsiębiorców zainteresowanych udziałem w kolejnych wydarzeniach zapraszamy do kontaktu.